Menu Sluiten

Wat is Keto?

Keto komt van het woord Ketose. Dat is een ander woord voor vetverbranding. Met een Keto dieet verandert het lichaam in een natuurlijke vetverbrander dankzij koolhydraatarme voeding. Het Keto dieet is niet zoals veel mensen misschien denken een heel nieuw dieet, het is juist een dieet dat eigenlijk al vele jaren bestaat. Zo maakte het Atkins dieet uit de jaren ’70 ook al gebruik van ketose. De reden dat het Keto dieet in opkomst is, is dat het bij de trend van koolhydraatarm eten past. Bij een Keto dieet krijg je 20 tot 50 gram koolhydraten per dag binnen. Dat is weinig maar het is daarmee zeker geen koolhydraatarm dieet. Daarentegen eet je veel vetter, en dat is voor veel mensen even wennen!

Hoe werkt ketose?

Bij het Keto dieet eet je veel vetten en weinig koolhydraten. Doordat je weinig koolhydraten eet, gaat je lichaam als alternatief opgeslagen vetten verbranden. Deze worden afgebroken tot ‘ketonen’ en deze vetverbranding noemen we ‘ketose’. Deze ketonen vormen dus de energiebron voor je lichaam, waar dat normaal de koolhydraten uit bijvoorbeeld aardappelen, rijst, pasta en brood zijn. Dit gebeurt als je per dag minder dan 50 gram koolhydraten eet. Na 48 uur raak je in ‘ketose’ en al na 4 dagen zul je je fitter gaan voelen.

Bij een Keto dieet eet je veel vette voeding, zoals gehakt, salami, karbonade en worst. Terwijl je zou denken dat dit de dingen zijn die je juist moet laten staan als je 5 tot 9 kilo wilt afvallen, mag je dit bij het Keto dieet allemaal wél eten! Ook het Keto voedingsplan van Diet Revolution bevat producten en gerechten met veel vetten. Maar in tegenstelling tot veel andere Keto diëten geeft Diet Revolution een eigen draai aan haar programma’s. In de recepten van Diet Revolution zijn namelijk enkel producten met veel gezonde, onverzadigde vetten opgenomen. Deze gezonde vetten vind je in: kwark, eieren, haring, zalm, olijven, cashewnoten, avocado en nog veel meer!

Wat mag nog wel bij het Keto dieet?

Je eet vooral veel vette voeding, zoals biefstuk, salami, karbonade en worst. Zelfs hamburgers, rookworst en frikandellen mogen! Ook eet je veel volle kwark en yoghurt, recepten met veel kaas, brie, slagroom, mascarpone, roomboter en mayonaise. Terwijl je zou denken dat dit de dingen zijn die je juist moet laten staan als je 5 tot 9 kilo wilt afvallen, mag je dit bij het Keto dieet juist allemaal wél eten! En ook eieren, haring, zalm, bacon, olijven, pinda’s, cashewnoten, avocado en nog veel meer mag!

Wat mag je dan eigenlijk niet? Het klinkt heel tegenstrijdig, maar bij het Keto dieet mag je geen fruit, zoete groenten zoals wortels en maïs, wraps, rijst, pasta, brood, snoep en koek. Om al die Keto do’s en don’ts goed toe te passen is begeleiding van een Keto-specialist geen luxe maar vette noodzaak. Alleen dan volg je het Keto-dieet met recepten boordevol goede voedingsvezels en behaal je op een gezonde manier jouw streefgewicht.

Maak van je lichaam een vetverbrander: snel, gemakkelijk en doelgericht met het Keto dieet.

Het Keto VoedingsPlan

Het Keto voedingsplan van Diet Revolution is afgestemd op jouw doel en persoonlijke situatie. Dankzij de bewezen eigen productlijn van Diet Revolution eet je gevarieerd en gezond. In de koolhydraatarme en eiwitrijke producten zit namelijk een hoogwaardig eiwitgehalte wat het behoud of de opbouw van spiermassa ondersteunt. Hierdoor blijft je stofwisseling op peil en voorkom je een jojo-effect. Bovendien is het niet nodig om je voedsel te wegen. De productlijn wordt aangepast op de hoeveelheid die jij nodig hebt. Zo behaal jij je streefdoel zonder hongergevoel!

Wil je meer weten? Neem dan gerust contact met me op!