Skip to main content

Vragen over het dieet?

Ik heb geen honger tijdens het Keto-plan, kan ik een product minder nemen?

Nee, dat is niet de bedoeling. Tijdens het programma is de bloedsuikerspiegel zeer stabiel vanwege de afwezigheid van (snelle) suikers. Dit zorgt ervoor dat je geen honger hebt. Op zich is dat fijn. Het is echter wel een absolute must om de aanbevolen hoeveelheid producten in te nemen, omdat je anders te weinig eiwitten (bouwstoffen) binnenkrijgt. Hierdoor neemt de spiermassa af en wordt de stofwisseling vertraagd wat uiteindelijk leidt tot het jojo-effect. Neem dus altijd het aantal producten dat in je schema staat of is afgesproken met de diëtist.

Welke soorten dranken zijn toegestaan tijdens het programma?

Het is belangrijk om voldoende te drinken tijdens de programma’s van Diet Revolution. Naast water zijn de volgende dranken geschikt: groene of zwarte thee zonder suiker en melk (geen fruitthee, zoethoutthee of sterrenmuntthee), bouillon, koffie zonder suiker en melk en spa rood. Een ligt of zero drank mag je maximaal 1 blikje per dag (max. 330 ml) bijvoorbeeld Cola Zero of Crystal Clear.

Waarom mag ik in het begin geen fruit eten?

Ondanks dat fruit erg gezond is, is het toch niet toegestaan om de eerste dagen fruit te eten. Dit komt doordat fruit (fruit)suikers bevat. Deze suikers dienen in het lichaam als brandstof en de eerste dagen willen we dat het lichaam juist de reservebrandstoffen aan gaat spreken. Doordat de brandstoffen in de voeding tot het minimum worden beperkt schakelt het lichaam over op vetverbranding. Na het BOOST programma mag je weer fruit en in stap 3 van het Keto-Plan programma.

Ik ben heel de dag van huis en mijn producten vergeten.. Wat moet ik doen?

Het is verstandig ervoor te zorgen dat je altijd iets van een product van Diet Revolution in je auto hebt liggen voor noodgevallen. Als je toch een keer je product vergeten bent dan is dat voor één keer niet zo erg, probeer voldoende water te drinken en eet indien mogelijk wat toegestane groenten met vis of mager vlees. Ben je voor meerdere eetmomenten je producten vergeten, haal dan bij de supermarkt een bak magere kwark/Skyr of een pakje kipfilet max 150 gram per eetmoment.

Waarom mag ik geen wortels?

Gekookte wortelen hebben een hoge glycemische index. Dit betekent dat de koolhydraten (suikers) in de wortelen snel in de darmen worden verteerd en hierdoor ook snel in het bloed worden opgenomen waardoor de bloedglucose spiegel te snel stijgt. Het lichaam kan hierdoor uit Ketose raken.

Mag ik kaas?

Kaas is de eerste dagen niet toegestaan. Dit komt omdat kaas erg vet is. Ook magere kaas zoals 20+ of 30+ kaas bevat nog relatief veel vet. Magere smeerkaas (20+) en cottage cheese (hüttenkase) zijn wel vanaf de eerste dagen toegestaan.

Mag ik na het avondeten meteen een pudding/ shake van Diet Revolution nemen?

Nee, dit mag niet. Voor een optimale verbranding en een constante aanvoer van eiwitten om de spieren te beschermen, moet tussen ieder eetmoment minimaal 2 uur zitten. Als je bijvoorbeeld om 18.00 uur je avondeten neemt, kun je rond 20.30 uur nog een zakje van Diet Revolution nemen.

’s avonds heb ik trek, mag ik na 20.00 uur nog een product van Diet Revolution nemen?

Ja, maar let op dat je altijd minimaal 2 uur tussen 2 eetmomenten laat zitten.

Kan ik een hongergevoel verwachten tijdens de programma’s

Als je het programma goed opvolgt zal het hongergevoel sterk afnemen omdat je lichaam in ketose is. Ook zorgen de hoge inname van eiwitten voor een goede verzadiging. Heb je nog steeds trek? Neem dan contact op met de diëtist. Wellicht gaat er onbewust iets niet helemaal goed waardoor je honger blijft houden.

Hoe oud moet ik zijn om een programma van Diet Revolution te volgen?

Vanaf 18 jaar mag je een programma van Diet Revolution volgen. Als je nog jonger bent dan 18 jaar ben je nog in de groei en is het niet verstandig om zo weinig koolhydraten te eten.

Mag ik sporten tijdens het BOOST programma of het KETO-PLAN?

Dat mag zeker. Sport je al dan kan je dat blijven doen of kijken om wellicht wat extra beweegmomenten in te plannen. Wandelen en fietsen is ook al harstikke goed. Ben je aan het trainen voor bijvoorbeeld de marathon, dan raad ik je aan om even contact op te nemen met de diëtist.

Medische Vragen

Ik ben veel afgevallen met en heb wat meer haaruitval dan gewoonlijk. Is dit normaal?

Meestal heeft dit te maken met een hormoonschommeling. Door het afvallen kan er een hormoonschommeling optreden. Het kan ook komen door een vitaminen/mineralentekort of verzuring van het lichaam. Haaruitval kan voorkomen tijdens het volgen van ieder afslankprogramma. Tijdens het volgen van een van onze programma’s is het belangrijk om de voorgeschreven supplementen, groenten en vocht in te nemen. Hierdoor kun je de afvalstoffen in je lichaam goed afvoeren, ga je verzuring tegen en krijg je genoeg vitaminen en mineralen binnen. Blijven de klachten? Neem contact op met de diëtist.

Ik heb diabetes type 2. Kan ik een programma volgen?

Ja je mag alle programma’s volgen, als je geen insuline spuit. Geef dit wel even vantevoren aan voor de zekerheid. Heb je wel medicatie, neem dan even contact op met onze diëtist.

Ik ben zwanger/geef borstvoeding, mag ik het boost programma en/ of het keto-plan volgen?

Als je zwanger bent is het geen goed moment om gewicht te verliezen. De afvalstoffen die vrijkomen kunnen schadelijk zijn voor de foetus of baby, dus je mag pas starten als je geen borstvoeding (meer) geeft

Ik heb last van een slechte adem, wat kan ik hieraan doen?

Dit kan voorkomen wanneer je in Ketose bent. Ketonen zijn stofjes die vrijkomen bij de verbranding van het lichaamsvet. Deze bijstoffen worden uit het lichaam verwijderd via de longen, de nieren, wat inhoudt dat ze vrijkomen met de ademhaling en de urine. Dit kan zorgen voor een wat vreemde geur van de adem. Om dit tegen te gaan is het toegestaan om 3 suikervrije kauwgums of smintjes per dag te gebruiken.

Ik heb last van obstipatie/ harde ontlasting, wat kan ik hier aan doen?

Realiseer je dat de obstipatie deels relatief is. Doordat je wat minder eet en minder voedingsvezels binnen krijgt heb je minder volume in je maag en darmen waardoor je ook minder naar het toilet hoeft. Pas wanneer je echt last (pijn) hebt, is er sprake van obstipatie. Dit kun je verhelpen door de volgende adviezen op te volgen.

  • Eet de helft van de aanbevolen hoeveelheid groenten rauw voor meer vezelwerking in de darmen.
  • Drink voldoende water (2 liter) en verdeel dit goed over de dag. Start je dag met een glas lauw warm water
  • Neem een extra eetlepel olijfolie per dag.
  • Neem een eetlepel lijnzaad in de ochtend, bijvoorbeeld gemengd met een zakje pudding of een bakje magere kwark met de muesli van Diet Revolution
  • Beweeg meer. Bijvoorbeeld een wandeling (na het eten) kan helpen om de darmwerking op gang te brengen.

Ik heb een vertraagde/versnelde schildklier en krijg hiervoor medicatie, kan ik het Keto-Plan volgen?

In principe kan het programma gevolgd worden. Wel moet eerst contact opgenomen worden met je behandelend arts om na te vragen of het Keto-Plan programma gevolgd kan worden in combinatie met jouw ziektebeeld en medicatie. De behandelend arts moet ook opvolgen omdat de kans bestaat dat het lichaam door het afvallen beter gaat reageren op de medicijnen. In dit geval moet de hoeveelheid medicatie verlaagd worden. Uit ervaring is gebleken dat men thyrax op een nuchtere maag moet innemen. Dus aan te raden is dat mensen de multivitamine nemen in de loop van de ochtend, wat min 2u na inname van de thyrax is.

Meer weten over thyrax?

https://www.apotheek.nl/medicijnen/levothyroxine?product=thyrax

Heb je meer vragen hierover? Neem contact op met de diëtist

Ik heb een glutensensitiviteit (overgevoeligheid). Kan ik het Keto-Plan volgen?

Ja, dat kan. Steeds meer mensen blijken een overgevoeligheid te hebben voor gluten. Bij mensen met glutensensitiviteit worden de darmvlokken niet aangetast zoals bij mensen met coeliakie. Er kan bij deze mensen wel een doorlaatbaarheid van de darm ontstaan. Hierdoor kunnen gluten en andere stoffen die er niet horen toch in de bloedbaan terecht komen en een lichte ontstekingsreactie tot gevolg hebben.

Bestellen

Heb ik een account nodig om te bestellen?

Om te bestellen is geen account vereist. De brochures voor het Boost Programma en het Keto-Plan worden na aanschaf in de webshop beschikbaar gemaakt in jouw eigen klantportaal. Om de brochures en dus het stappenplan in te kunnen zien dien je dus wel een account aan te maken.

Hoe plaats ik een bestelling?

Selecteer de producten die jij graag wilt bestellen. Ga vervolgens naar je winkelmandje om deze af te rekenen.

Waarom heb ik nog geen bevestigingsmail ontvangen?

Dit kan verschillende redenen hebben zoals:

De mail is blijven hangen in de spambox.

Er is een storing of vertraging bij de mail provider.

Je hebt een verkeerd mailadres ingevuld

De bestelling is niet goed doorgekomen. Kijk dan even bij de status van je bestelling in je account. Als je zonder account een bestelling hebt geplaatst kun je het beste even contact opnemen.

Kan ik na het plaatsen van mijn bestelling nog een wijziging maken of annuleren?

Dit is afhankelijk van de status van je bestelling op dat moment. Natuurlijk gaan wij ons best voor je doen! Neem telefonisch contact op zodat we je direct kunnen hepen.

Kan ik na het plaatsen van mijn bestelling het afleveradres nog wijzigen?

Dit is afhankelijk van de status van je bestelling op dat moment. Natuurlijk gaan wij ons best voor je doen! Neem telefonisch contact met ons op, zodat we je direct verder kunnen helpen.

Betalen

Hoe betaal ik mijn bestelling via de webshop?

Jouw bestelling kun je veilig online afrekenen via de betaalmethode iDEAL.

Hoe betaal ik het Lifestyle traject?

Je betaald 50 euro voorafgaand het intake gesprek via een betaalverzoek of neemt deze contant mee naar de praktijk. Vervolgens ontvang je een factuur voor het resterende bedrag. Je kunt in twee termijnen betalen.

Het eerste termijn zal binnen 14 dagen voldaan moeten worden.

Kan ik een factuur ontvangen?

Ja, neem even contact op via WhatsApp, mail of telefoon.

Bezorgen

Wanneer wordt mijn pakket geleverd?

Bestellingen op werkdagen voor 13:00 uur besteld, worden in 99% van de gevallen binnen 1 a 2 werkdagen geleverd. Helaas hebben we geen invloed op de weersomstandigheden, storingen en/ of drukte bij de pakkevervoerders.

Kan het leveren van mijn bestelling langer duren?

Helaas hebben wij geen invloed op de weersomstandigheden, storingen en/of drukte bij de pakketvervoerders. Gelukkig hebben we hier niet vaak last van. Je kan er dus voor 99% op rekenen dat de pakketbezorger binnen 1 a 2 werkdagen bij jou voor de deur staat.

Wordt een bestelling gratis bezorgd?

Ja, vanaf € 100,- zijn de verzendkosten gratis.  Voor overige bestellingen worden € 6,95,- verzendkosten in rekening gebracht.

Kan ik mijn bestelling volgen?

Ja, na het verwerken van de bestelling ontvang je een bericht van onze pakketvervoerder momenteel POSTNL. Hierin staat alle informatie over de status van jouw pakket tot een tijdvak wanneer ze het verwachten te leveren

Ik vind mijn bestelling niet met Track & Trace

Je klikt sneller dan PostNL verwerken kon! Je Track & Trace code is vanaf de volgende dag beschikbaar.

Wat als mijn bestelling niet door de brievenbus past?

Dan belt de bezorger aan om het pakketje te overhandigen of het pakket wordt bij de buren bezorgd.

Ophalen

U kunt het pakket op een in overleg afgesproken tijdstip ophalen op ons adres in Geldrop

Iemand anders laten ophalen

Iemand anders kan je bestelling ophalen. We noteren de gegevens van zijn of haar legitimatiebewijs voor de zekerheid.

Mijn bestelling is niet compleet. Wat nu?

Dit is natuurlijk niet de bedoeling en had niet mogen gebeuren. Neem even contact op, dan lossen we het meteen op.

Retouren & Annuleren

Kan ik producten retourneren?

Ja dit is mogelijk. Na ontvangst van je bestelling heb je 14 dagen bedenktijd. Wil jij je pakket dus terugsturen en valt het binnen deze 14 dagen? Meld het dan aan bij info@dietrevolution.nl Een andere voorwaarde is dat de verpakkingen in de box volledig gesloten en onbeschadigd moeten zijn.

Betaalt Diet Revolution mij retourkosten?

Nee helaas is retourneren voor eigen rekening. Daarmee heb je wel de vrijheid om een eigen vervoerder te kiezen.

Hoelang duurt de retourverwerking en terugbetaling?

Als wij het pakket retour ontvangen hebben gaan we direct voor je aan de slag. Jouw retour wordt binnen 1 werkdag verwerkt na ontvangst.

Contact Us

info@dietrevolution.nl
06-41335621

BTW: NL001910253B76
KvK: 63097095
Bank: NL17 KNAB 0257 5508 95

Join us!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van updates en nieuwe acties!

    This site is protected by reCAPTCHA and the GooglePrivacy Policy and Terms of Service apply.

    Blijf gezond met onze tips en aanbiedingen

    Ontvang 4x per jaar een update met nieuwe recepten, kortingen en tips voor een gezonder en energieker leven

      © 2023 Diet Revolution 

      © 2023 Diet Revolution

      Blijf gezond met onze tips en aanbiedingen

      Ontvang 4x per jaar een update met nieuwe recepten, kortingen en tips voor een gezonder en energieker leven

        This site is protected by reCAPTCHA and the GooglePrivacy Policy and Terms of Service apply.

        Chat openen
        1
        Hoi! stuur me een berichtje als je vragen hebt :)

        Vriendelijke groet,
        Bo Notten
        Diëtiste @ Diet Revolution