Menu Sluiten

Maak van je lichaam een vetverbrander

Hoe je van je lichaam een vetverbrander maakt?

Op de website en social media van Diet Revolution heb je het ongetwijfeld voorbij zien komen: het Keto-Plan. Hierbij worden er weinig koolhydraten gegeten en veel vetten/eiwitten. Het is wetenschappelijk bewezen dat het een effectieve manier is om af te vallen en vet te verbranden. Je lichaam raakt hierbij in ketose. Wat is dit precies en waarom is het effectief om vet te verbranden?

Ketose

In een normale toestand zijn koolhydraten de belangrijkste energiebron. Een koolhydraat is een verzamelnaam voor suikers en zetmeel. De suikers worden in je lichaam omgezet in glucose. Wanneer je koolhydraten, vetten en eiwitten consumeert, zullen je hersenen de voorkeur geven aan glucose als belangrijkste energiebron.

Wanneer je langdurig weinig koolhydraten binnenkrijgt, en je koolhydraatreserves in je lever en spieren uitgeput raken, moet je lichaam op zoek naar een andere energiebron. Je lichaam zal dan de vetreserves gebruiken als nieuwe energiebron. Vetzuren worden dan door de lichaamscellen gebruikt als energiebron, alleen deze vetzuren kunnen niet door de hersencellen gebruikt worden. Daarom worden deze vetzuren in je lever afgebroken tot ‘ketonen’. Deze ketonen leveren vervolgens energie aan de hersencellen en zo raak je in ketose/ketogenese.

Oftewel: ketose is een toestand waarbij je lichaam je vetreserves gebruikt als belangrijkste energiebron in plaats van glucose. Opgeslagen vet wordt verbrand, je vetverbranding verbetert, en zo verlies je gewicht.
Gemiddeld gezien komen mensen na ongeveer drie dagen, en bij een maximum inname van 50 gram koolhydraten, in ketose.

Een aantal voordelen op een rij:

  1. Afvallen: Het Keto-Plan is ideaal als je wilt afvallen omdat je lichaam overgaat op vetverbranding. Opgeslagen vet wordt hierbij verbrand en je vetverbranding verbetert aanzienlijk.
  2. Stabiele bloedsuikerspiegel: Zoals eerder benoemd zijn koolhydraten een vorm van suikers, en deze suikers veroorzaken een piek in je bloedsuikerspiegel. Tijdens het Keto-Plan blijft het bloedsuikergehalte laag en stabiel doordat er weinig koolhydraten gegeten worden.
  3. Minder honger: Mensen die ervaring hebben met het Keto-Plan geven aan dat ze minder honger hadden. Dit komt doordat er meer eiwitten gegeten worden, die voor een langere verzadiging zorgen dan koolhydraten. Door deze langere verzadiging eet je ook meteen minder calorieën op een dag.

Bij Diet Revolution bieden we een intensief coaching traject aan waarbij je start met een ‘Kickstart Keto’. Dit traject is met intensieve begeleiding en duurt minimaal 3 maanden. Dit traject doe je niet alleen maar samen met de diëtiste die meer dan 8 jaren ervaring heeft in het begeleiden van mensen die willen/ moeten afvallen, hun gewicht te behouden en hun gedrag te veranderen ten opzichte van voeding.

Benieuwd naar het volledige coachingstraject en wil je meer informatie? Plan een gratis adviesgesprek of neem dan contact op via het Whatsapp icoontje hieronder of via het contactformulier.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Open chat
1
Hoi! stuur me een berichtje als je vragen hebt :)

Vriendelijke groet,
Bo Notten
Diëtiste @ Diet Revolution
Powered by